Skip to main content

Wie ben ik?

Na mijn studies Sociaal Cultureel Werk en Docent-Theater werkte ik als trainingsacteur en tot op heden werk ik als docent en rouwbegeleider in het middelbaar onderwijs. Daarnaast werk ik vanuit mijn eigen praktijk waar ik jongeren en volwassenen ontvang. De afwisseling tussen het werken met groepen en het werken met individuen is voor mij de ideale werkcombinatie, net als de afwisseling tussen het werken met jongeren en het werken met volwassenen.

contact:

Wie ben ik?

Ik word in het bijzonder geraakt door jongeren in de knel, die het soms onvoorstelbaar te verduren krijgen op hun weg naar volwassenheid. Net zoals volwassen met uitgestelde rouw, waarbij deze rouw hen tegenhoudt het leven ten volle te leven. Ik verbind me met de mens en werk vanuit de hulpvraag en de context van de hulpvrager. Recente – en uitgestelde rouw en jong verlies hebben mijn aandacht. Ik werk ervaringsgericht: ‘alleen’ praten is vaak niet voldoende. We kunnen ‘praten over’ maar ook ‘ervaren’ wat we doen, wat we voelen, wat ons lijf doet. We kijken met deze methodes naar onszelf en leren patronen herkennen die vaak goed geholpen hebben maar nu in de weg zitten om het leven ten volle te leven.

Steeds weer ben ik geïntrigeerd door hoe we soms tegenstrijdig handelen ten opzichte van wat we willen of wat goed voor ons is. Alsof we niet anders kunnen, en dat is soms ook zo. Soms moesten we in het leven, soms al heel jong, manieren ontwikkelen om met het leven om te gaan omdat we toen nog geen andere manieren tot onze beschikking hadden. Op een zeker moment dient het ons misschien niet meer en kan het nodig zijn om te kijken of het ook anders kan.

In 2018 schoolde ik mij tot rouw- en verliesbegeleider. Bij het Expertisecentrum Omgaan met Verlies in Heeze volgde ik de Mastercourse Systemisch werken met traumatisch verlies’ en o.a. de trainingen ‘met verlies in je rugzak naar school, ‘verlies in beeld’ ‘Traumasensitief werken met kinderen & jongeren’, ‘Voice Dialogue bij kwetsbaarheid en trauma’ ‘waarom ging je weg?’ ‘Werken met het zenuwstelsel: de Polyvagaaltheorie’ en TRE® (Tension & Trauma Releasing Exercises).

“Ik werk altijd in het hier en nu – met wat zich aandient. Ik ben flexibel, open en laat me raken. De ene keer bied ik uitdaging, de andere keer juist veiligheid. Of ik nou individueel begeleid in mijn praktijk, met een schoolklas werk of als trainer voor een groep volwassenen sta, ik stel me open voor wat er komt, en alles mag er zijn.”